Maandag 26 februari

26 februari 2018 - Tbilisi, Georgië

De volgende morgen op tijd er af. Om kwart voor 6 brengt Ronald ons naar het station in Harderwijk. Het is ongelofelijk koud. We zijn te vroeg maar gelukkig is de kiosk open en drinken we binnen een kop koffie. Met de trein naar Amersfoort. Daar wachten we 20 minuten en dan verder met de trein naar Schiphol. Al snel kunnen we inchecken en zijn we in ieder geval de koffers kwijt. Door de douane en paspoortcontrole. Dan is het wachten tot we in het vliegtuig kunnen stappen. We drinken nog wat en eten een saucijzenbroodje. Om 20 over 10 mogen we het vliegtuig in. Om 11 uur vertrekken we en we zitten bijna 5 uur in het vliegtuig. Om kwart voor 4 landen we in Tbilisi. Alleen is het daar 3 uur later, dus al kwart voor 7 en het is al donker. We hebben via iemand die ook al Georgië is geweest met haar dochter, iemand gevonden die ons wil rijden in Tbilisi. Als we door de paspoortcontrole heen zijn en de koffers hebben lopen we naar de uitgang en daar staat Teona al op ons te wachten. Zij brengt ons naar het appartement. Onderweg stoppen we om de euro’s om te wisselen voor de Georgische lari. Bij het appartement staat meneer Arkadi al op ons te wachten, eigenaar vaan het appartement. Het ziet er prachtig uit. Na enige uitleg en betalen gaat hij en Teona weg. Allereerst stellen we de wifi in. Fijn dat het aanwezig is. Daarna gaan we maar eens eten. We zijn verbaasd over het vele verkeer. Zomaar oversteken zit er niet in. Het is veel lawaai, getoeter en verkeersregels houden ze zich hier niet zo aan. We gaan vandaag naar de Mc Donalds. Verbaasd over de prijzen eten we hier. We nemen een ijsje na. Daarna gaan we even naar de supermarkt. Het is alsof ik 40 jaar terug in de tijd ga. Zulke buurtwinkels had je vroeger ook. We worden flink in de gaten gehouden door de bewaking. We kopen thee en gaan weer naar het appartement. Jij drinkt thee, ik koffie. Daarna pak ik de koffers uit. Heerlijk veel kastruimte. We gaan douchen en appen met opa en oma en Elmar. Daarna gaan we slapen, het was een lange dag. We vallen allebei snel in slaap.