Maandag 5 maart

5 maart 2018 - Tbilisi, Georgië

Vanmorgen moeten we weer om 11 uur in de kliniek zijn. Maar eerst ontbijten we in het appartement. In de kliniek wordt ons verteld dat we de volgende dag weer urine in moeten leveren. Dat je woensdag een echo krijgt en uitslagen. Na de kliniek gaan we met Teona op pad. Eerst gaan we ergens eten. Wel leuk, zulke restaurantjes zouden we zelf nooit kunnen vinden. We eten een soort brood, wrap met bruine bonen. Ik eet netjes 1 op maar vindt het niet echt lekker. Jij eet er gewoon 3 op. Daarna gaan we naar een winkelcentrum. Hier is een soort kinderboerderij met geiten, kippen, konijnen en cavia’s. Maar ook kleine aapjes zitten hier. We willen de geiten eten geven. Maar 1 geit heeft blijkbaar nogal zin in eten en pakt de beker met het eten in 1 keer. Daarna gaan we naar de Svetitschoveli-kathedraal. We bezichtigen hem en lopen er rond. Een toeristische plek. Allemaal kraampjes en mensen staan er met aangeklede aapjes en papegaaien om mee op foto te gaan. Hoe verleidelijk ook, we doen het niet. Apen horen niet als toeristische attractie gebruikt te worden. Maar oh, ze zien er wel heel schattig uit! Ook hier veel bedelaars en straathonden die midden op het plein slapen. Straathonden die een oormerk hebben zijn geholpen en ingeënt. Je ziet ze hier veel rond lopen, of ergens liggen. We gaan weer naar het appartement. Vanavond gaan we zwemmen. Teona weet een zwembad. Omdat we rond 7 uur gaan zwemmen, besluiten we om een crepe als avondeten te gaan nemen. We komen aan bij het zwembad, krijgen een badmuts en de kleedkamers worden aan gewezen. We kleden ons om en gaan naar het zwembad. Een beetje minder modern als bij ons. Tot onze verbazing is er een zwemclub aan het trainen. Vertwijfeld staan we te wachten. Tot de trainer roept en wijst dat we in een baan mogen zwemmen. We doen gewoon mee met de zwemclub. Je doet absoluut niet onder voor zijn zwemcollega’s en de trainer knikt goedkeurend. De bodem en zijkanten zijn van plastic. Het water is wel een heerlijke temperatuur. Na een klein uurtje zwemmen kleden we ons weer aan en gaan terug naar het appartement. Na een drukke dag kunnen we goed slapen.