Zaterdag 10 maart

11 maart 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Om 2 uur gaat de wekker. Amper geslapen, beetje duf komen we uit bed. De laatste spullen inpakken en om 3 uur gaan we naar beneden. Teona brengt ons naar het vliegveld. Daar nemen we afscheid. Fijn dat ze ons zo geholpen heeft, goud waard! We leveren onze koffers in en checken in. Samen met andere Nederlanders eten en drinken we nog wat. Dan mogen we het vliegtuig al in. In het vliegtuig proberen we te slapen, maar dat lukt niet echt. Om 8 uur Nederlandse tijd landen we in Schiphol. Dan gaat alles snel, paspoortcontrole en onze koffers staan als eerste op de band. We kunnen de trein van 9 uur al pakken. Gelukkig in 1 keer naar Assen en niet overstappen met de koffers. Beetje opgewonden zitten we in de trein. We gaan naar huis! Opa en oma wachten ons op in Assen. We gaan nog even mee naar hun huis voor een kop koffie. Dan brengt opa ons naar huis. Elmar staat al voor de flat te wachten met de honden. Wat zijn ze blij! Ze janken het uit van blijdschap. Ook fijn om Elmar weer te zien.

Ons avontuur zit er op. Het was een hele belevenis. Mooie dingen gezien, maar ook best moeilijke momenten gehad. Of de fagen gaan werken zal de komende tijd moeten uitwijzen. We hebben wel goed hoop. Wat wel vervelend is dat je nu nog meer lekkage aan je stoma hebt. Steeds werd er gezegd dat het door de ontstekingen komt. Nu die minder lijkt te worden, juist meer lekkage. Behoorlijk frustrerend voor je. Aanstaande dinsdag heb ik een telefonische afspraak met de uroloog. Dan maar een dag Utrecht plannen. Bloedonderzoeken liggen klaar voor de immunoloog. Ook maar eens verder praten en kijken over je lekkage. Nu weer het gewone leven oppakken. Wel met een enorme ervaring rijker. Alleen hadden we dit niet kunnen doen. We bedanken daarom al onze donateurs, onze lezers en reageerders. Mijn uitlaat kleppen. De mensen die Elmar en de honden opgevangen hebben. Mijn ouders en mijn broer. En natuurlijk vooral Elmar. Die weer eens thuis moest blijven en dat heel goed gedaan heeft!

1. Angelina:
    12 maart 2018
    We duimen op goede resultaten :)